Det plingade till på företagschatten. Klockan var sju på morgonen och jag var nästan den enda på bygget, förutom Honom.

 
Mitt hjärta slog ett extra slag. Han ville att jag skulle komma till honom. Vad ville han? Jag kikade bort mot den andra delen av kontoret där hans rum låg. Det lyste där också. Jag kunde se hans dataskärm, men han skymdes av gardinen.
 
På vägen dit stannade jag till i kapprummet och tog en snabb titt i spegeln. Pennkjol, en puderrosa blus och pumps i samma färg. Jag knäppte upp en knapp till, rättade till behån och fluffade håret sedan fortsatte jag. Mina klackar ekade mot stengolvet i det tysta kontorslandskapet.
 
Så knackade jag på hans dörr och gick in.
"Stäng dörren efter dig." Uppmanade han och jag gjorde som han sa. Jag kunde känna hur hjärtat dunkade i bröstet, det kändes som om man kunde se det på utsidan. Att han kunde höra det ända dit han satt vid sitt skrivbord. Jag försökte samla mig och sa "Herrn ringde?", jag putade med läpparna och viftade frågade med ögonfransarna. Han reste sig och gick fram till mig. Han ställde sig nära och såg in i mina silvergrå ögon. Jag kunde känna doften av hans after shave. Den doftade ljuvligt. Så tog han sin hand och förde bort en lock ur mitt ansikte, sedan sa han "Förlåt A, men du är den vackraste kvinna jag någonsin mött." och så kysste han mig.
 

Djupa vatten

Allmänt En kommentar
Det plingade till på företagschatten. Klockan var sju på morgonen och jag var nästan den enda på bygget, förutom Honom.

 
Mitt hjärta slog ett extra slag. Han ville att jag skulle komma till honom. Vad ville han? Jag kikade bort mot den andra delen av kontoret där hans rum låg. Det lyste där också. Jag kunde se hans dataskärm, men han skymdes av gardinen.
 
På vägen dit stannade jag till i kapprummet och tog en snabb titt i spegeln. Pennkjol, en puderrosa blus och pumps i samma färg. Jag knäppte upp en knapp till, rättade till behån och fluffade håret sedan fortsatte jag. Mina klackar ekade mot stengolvet i det tysta kontorslandskapet.
 
Så knackade jag på hans dörr och gick in.
"Stäng dörren efter dig." Uppmanade han och jag gjorde som han sa. Jag kunde känna hur hjärtat dunkade i bröstet, det kändes som om man kunde se det på utsidan. Att han kunde höra det ända dit han satt vid sitt skrivbord. Jag försökte samla mig och sa "Herrn ringde?", jag putade med läpparna och viftade frågade med ögonfransarna. Han reste sig och gick fram till mig. Han ställde sig nära och såg in i mina silvergrå ögon. Jag kunde känna doften av hans after shave. Den doftade ljuvligt. Så tog han sin hand och förde bort en lock ur mitt ansikte, sedan sa han "Förlåt A, men du är den vackraste kvinna jag någonsin mött." och så kysste han mig.